tisdag 3 december 2013

3:e december

Jag tycker synd om jultomtens nissar som måst jobba super hårt så här före julen så att alla julklappar ska hinna bli färdiga i tid till julafton. För att deras arbete skall bli super effektivt jobbar de på så kallade rullande band. Det här betyder att en nisse gör en sak och sedan för vidare julklappen till nästa nisse som gör något annat och så här går det vidare tills klappen är färdig och redo att delas ut. För att få upp julstämningen och för att tjäna in lite pengar till min scoutkår lekte jag då så att säga en nisse idag. Vår jobbkeikka var på ett ställe där man packar om och sätter finska etiketter på produkter. Det här betydde den här gången att vi skulle packa lådor fulla med tejp med julmotiv. Eftersom vi är så otroligt effektiva gjorde vi också ett rullande band, där var och en hade sin egen uppgift. På rekord kort tid hade vi packat alla 189 lådor med tejp och kunde dra oss hemåt. Kanske jag borde söka anställning hos julgubben, då jag tydligt har en talang för sådant här arbete...

Kanske man så småningom borde börja fundera på julklappar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar