måndag 16 december 2013

16:e december


På söndagen var det den 3:e advent och nu kommande söndag är det den 4:e advent och efter det är det redan jul. Den långa väntan på jul är snart över och då får vi fira tillsammans med de människorna vi älskar. Som ni kanske vet så är jag alltid ute i sista minuten, och som ni kanske har märkt har jag inte skrivit ett inlägg om julklappar ännu, det är helt enkelt för att jag inte har köpt eller desto mer fundera på några julklappar ännu. Varför, varför måste jag alltid göra allt i sista minuten?

Idag slutade jag redan klockan 9.30 men  stannade i skolan för att skriva på min religionsuppsats och för att räkna matematik till klockan 13.37, då jag hoppade på bussen till Hagalund. Låg sedan 1 h på massagebänken för att sedan kunna strosa omkring i butikerna. Oj vad det var härligt att få gå omkring i butiken och bara titta på allting och låta fantasin flöda. Jag kände ingen press för att måsta köpa några julklappar, jag ville köpa julklappar. Inte vilka som helst utan några som faktiskt kan göra den som får dem glad. Tyvärr hittade jag ingenting ännu, men jag tror det berodde på att jag behöver få en annan åsikt eller någon att förklara för hur jag tänkt. Måste fråga någon av mina kompisar om dom vill följa med här någon dag...

När jag gick omkring i Stockmann, råkade jag få syn på ett pepparkakshus och då insåg jag att det också är en sak som jag inte gjort ännu. Jag har inte bakat ett pepparkakshus! Min "att göra lista" för veckoslutet växer med hisnande fart. Men sån tur har vi dagsverke på fredagen så då "måste" jag sparka mig själv i baken och göra en stor del av det som behöver göras före julafton. Eftersom jag inte som sagt har några bilder på mitt egna pepparkakshus får ni nöja er med svenskfinlands finaste pepparkakshus.




 Pepparkakshusen är alltså tagna från hbl:s pepparkakshustävling http://hbl.fi/tavling/hbl/pepparkakshus, så om ni tycker att de här husen är värda att vinna gå och rösta på din favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar