lördag 21 december 2013

21:a december

Teknikens underbarn, det är exakt vad jag är. Som ni kanske vet hade jag födelsedag på onsdag och som födelsedagspresent fick jag en ny telefon, en samsung s4 mini. Eftersom den är så ny och fin måste den ha ett micro-sim kort för att fungera och det har jag ju inte på min gamla stenålders telefon. Eftersom jag dessutom fyller så här nära jul är det 1 km:s kö i elisa shop där man kan byta sim kortet, så igår fick jag sim kortet i handen men eftersom jag inte är innehavare av mitt telefonavtal kunde jag inte aktivera sim kortet i går. Så idag har jag äntligen fått telefonen i gång. Jippii!
Eftersom jag måste byta sim kortet måste jag flytta över alla mina kontakter och annat data till den nya telefonen. Det här skapade ganska så mycket problem. Jag testade på alla möjliga sätt och inget fungerade. Den lätta lösningen på det här problemet var då att flytta över kontakterna till ett minneskort och sedan flytta kortet till den nya telefonen och kopiera kontakterna till det nya sim kortet. Varför måste jag gråta, skrika och dra mig i håret för att komma till en så här lätt lösning? Tur har jag många bröder som kan hjälpa mig då jag inte förstår något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar