torsdag 19 december 2013

19:e december

Varför, varför, är jag en sådan person som inte får något gjort före sista dagen? Varför gör jag aldrig saker i tid? Är det för att jag tycker om att få den där stresskicken, då jag ser hur minuterna tickar iväg och jag bara måste bli färdig? Nej, absolut inte! Jag hatar den känslan. Fast jag oftast har svaret på allt, har jag inget svar på den här frågan. Jag jobbar helt enkelt bara effektivast då jag är under press.

Alla som går i Mattlidens gymnasium vet att vi imorgon inte har någon skola, utan vi har dagsverke. Det här betyder att idag var den sista skoldagen för i år, vilket i sin tur betyder att jag kanske inte kommer att se mina kompisar före julafton, vilket sedan betyder att jag måste skaffa deras julklappar idag. Sagt och gjort. Jag gick till Iso Omena, gick omkring där en god stund och kunde inte hitta på en enda julklapp åt nån. När det var 5 minuter tills bussen skulle gå sprang jag omkring som en tok för att hitta de sista julklapparna, och det gjorde jag! Nästa år får jag helt enkelt köpa julklapparna redan i oktober så att jag är på den säkra sidan.

Julklappar för mig handlar också mycket om utseende. Jag slänger inte bara in presenterna i en påse eller en kartong utan jag tycker om att satsa på att de skall se bra ut. Nyckeln till det här är fint paketeringspapper och band. Låt fantasin flöda så blir det bäst!
Pricken på i är dessutom då du lagar ett fint kort till och kanske skriver ett julklappsrim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar