onsdag 18 december 2013

18:e december


Idag är ingen vanlig dag, idag är det Katjas födelsedag! Hurra, hurra, HURRA!!!!!!!!

För exakt 17 år sedan, låg min mamma på BB på Åbo sjukhus och höll sin nyfödda dotter i famnen för första gången. Fastän den beräknade dagen var den 11.12, bestämde sig den här lilla krabaten för att vänta lite längre. 6 dagar före julafton hade hon ändå fått nog och bestämde sig för att komma. Min mamma kunde då lättat utbrista att julen kommit tidigt i år och sån tur att julaftonen inte måste spenderas på sjukhus.

När man gratulerar någon på deras födelsedag brukar man samtidigt önska en bra eller fin dag. Det här är ju ganska naturligt, för alla hoppas väl på att få en trevlig födelsedag. Tyvärr är sanningen inte alltid den att födelsedagen blir bra, men eftersom jag är positiv, kan jag konstatera: 
"jag fyller ju år nästa år igen!"

Det speciella med nästa år är att jag fyller 18 år, vilket betyder att jag blir vuxen, åtminstone enligt samhället. Jag får börja rösta i val, köpa alkohol och köra bil. Dessutom blir jag ansvarig för mig själv, vilket är en ganska skrämmande tanke. Om du begår ett misstag är det du som får stå för det och inte dina föräldrar. Man måste börja klara sig själv. Nåjaa som sagt dit är det ju fortfarande 1 år kvar, man får ta som det kommer. Vissa redan i januari andra först i december.

Trevligt med lite släkt kalas, för då får man så många presenter och jag bara älskar presenter.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar