torsdag 12 december 2013

12:e december


Sådär ja, nu har jag firat årets första julfest, nämligen scouternas julfest, som firades på Vikingaborg på Sommaröarna. Glögg, pepparkakor,risgrynsgröt, julsånger och helt huippu fiilis, vad kan man mer önska sig? Dessutom fick jag leka lucia, för första gången i mitt liv, tyvärr nog utan ordentlig krona. Det kändes stort! Jag gjorde även en annan banbrytande grej, jag åt nämligen gröt. De som känner mig bra, vet att jag hatar gröt över allt i världen. Jag bara inte tål gröt. Men i dag, för att jag var så hungrig att jag knappt hölls på benen, tog jag en STOR tallrik med risgrynsgröt och tyckte om det! Kanske det är sant, det som vuxna säger att man växer till sig så att man börjar tycka om en massa saker man inte tycker om då man är liten. 
Hoppas att resten av julfesterna jag skall på också blir lyckade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar