torsdag 31 januari 2013

Teds nya ord


Varje morgon i succémorgon i radio x3m har Ted Forström kombinerat ett ord som slutar på ett sätt och ett annat ord som börjar på samma sätt till ett nytt ord. Här är några exempel, som är mycket använbara ord.

Skoro, Sko + Oro
När du har beslutsångest eller inte vet hur vädret ska bli och du omöjligt vet vad du ska ta på fötterna. Högklackat fint eller stadigt och rejält?
Av: Mimma

Nallepuma, Nalle Puh + Puma
Ett djur som ser så otroligt gulligt och gosigt ut men i själva verket är livsfarligt.
Av: Samuel Dahlin

Smskimå. En person som klarar av att skriva sms utan vantar fast det är kallt. 
Av: Ted Forström

Jag valde ut de här exemplen för att jag känner igen fenomenen och de här orden skulle vara riktigt användbara.
Här är dessutom några ord som jag dedikerar till mina kära vänner (jag tror de känner igen sig):

Elefantomen, Elefant + fantomen
En person som går klädd i alltför tighta byxor för sin kroppsform. (Röda byxorna Amanda ;) )
Av: Marko & Ellen

Hitlerogen zon. En skön punkt under näsan. 
Av: Ted Forström

Marängel. En person som räddar liv genom att baka sötsaker. 
Av: Ted Forström



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar