tisdag 29 januari 2013

Att resa

Jag älskar att resa. Att upptäcka nya ställen och kulturer. Under mitt korta 16-åriga liv har jag redan hunnit besöka: Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Österrike, Italien, Estland, Lettland, Litauen, Creta (Grekland), Kanarieöarna (Spanien), Sydafrika, Namibia, Botswana och Zimbabwe. Jag tror jag fick med de flesta. Fast jag har rest en hel del redan vill jag resa mera jag vill se och uppleva.


Just nu för tillfället drömmer jag om att få resa till Spanien. Jag har läst spanska i 3 år nu och jag skulle vilja åka till Spanien för att kunna använda min spanska och dessutom uppleva den spanska kulturen. Jag har varit på Kanarieöarna 2 gånger men det är inte samma sak, inte ens spanjorerna tycker att Kanarieöarna hör till Spanien. Jag hoppas på att få in en Spanien resa den här sommaren men vi får vel se hur det blir med det.

Cadiz, la Costa del Sol, Espana
I mars kommer jag att besöka ett nytt land, där jag inte ännu har varit, Tjeckien. Det bär av på IR-läger (träningsläger). Det kommer att bli roligt och spännande att få se hur terrängen i Centraleuropa ser ut och att dessutom komma igång med orienteringen i gen för våren.

På sportlovet kommer jag att åka till Pyhä för att skida med familjen. Inte är det så dåligt att resa innom landet heller, bara det är ett nytt ställe där man aldrig varit förrut.


Bon Voyage som dom säger i Frankrike



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar