tisdag 22 januari 2013

"You can never grow to old for Disney"

Jag måste erkänna,  jag är en fangirl!  Det är ingen nyhet att jag är en så kallad fangirl. Det finns massor av flickor som är helt galna i One Direction eller Justin Bieber, så kallade Directioners eller Beliebers. Jag är ingendera av de jag just nämnde, jag är en Disnerd!... Jag fangirla Disney. (Tyvärr en lite föråldrad sådan, jag tycker nämligen inte om de "nya" Disney filmerna, aka de som kommit ut på 2000-talet, undantag finns förståss)

De flesta har ändå hört termen Directioner men hade du hört Disnerd förut? Det hade inte jag gjort förrän jag blev så inspirerad att ta reda på allt om Disney efter att vi fått som uppgift i musiken att se en Disney film eller nåjaa en musikal eller en Disney film och sedan skriva en analyserande essä om musiken i filmen.

Ni kan aldrig gissa hur svårt jag hade när jag skulle välja vilken film ja skulle titta på. Det måste vara en film som jag sedan skulle kunna analysera, både positivt och negativt... Valet var svårt men till sist valde jag Hercules. (En av mina absoluta favoriter om man tänker på musiken)

Litet smakprov ur filmen ;)

Ett litet tips: om du är på dåligt humör eller annars bara har en dålig dag, se på en Disney film! Jag lovar att du kommer att vara på bättre humör efter det! Om du inte har tid att se en hel film fungerar de här bilderna på samma sätt (åtminstone för mig).














Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar