onsdag 30 januari 2013

Snö

De här senaste vintrarna har jag frågat mig själv, varför bor jag i Finland? På vintrarna är det jätte kallt och mycket snö och på somrarna är det kallt och regnigt. Jag vet inte om hela Finland fått så här mycket snö som vi här i södrafinland fått. Men det som gör det extra jobbigt är att det är 0 eller 1 grad plus vilket gör att snön väger ett ton då den skall skottas. Det som dessutom gör att det är så lätt att skotta är ju det att alla snövallar är minst 2 meter höga, så good luck med att få upp snön dit ända


 Jag har 3 möjligheter:

1: jag flyttar nånstans där det inte kommer snö men där medeltemperaturen året om är kring 20 grader.

2: jag flyttar till ett höghus, det finns vel någon som skottar snön åt en där.

3: jag anställer/anlitar någon som skottar snön åt mig





Slutsats: måst helt enkelt skaffa någon (en pojkvän) som man kan lura/ muta att skotta snö åt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar