fredag 8 mars 2013

When you don´t know what to say, sing it.

Jag har haft svårt att hitta ord på senaste tiden. Jag har mycket att säga men när jag öppnar munnen för att säga något, kommer ingenting ut. Även om den verbala kommunikationen endast utgör ungefär 10 % av all kommunikation, upplever jag att den trots allt är den allra viktigaste. Du kan påverka ditt kroppsspråk och visa hur mycket eller hur lite du vill. Samma sak gäller för din röstkvalité, som står för ungefär 40 % av kommunikationen människor emellan. Du kan låta glad när du på riktigt bara skulle vilja gråta.

Den verbala delen är så mycket mindre okomplicerad. Det låter konstigt men det är sant. Jo, du kan ljuga, men det är orden som binder samman oss människor. Det är orden som länkar samman våra erfarenheter och som får oss att inse att någon annan faktiskt varit i samma situation som du. Ingen av de andra delparterna i kommunikation kan göra det här, endast ord.

För att bevisa mitt argument, har jag några ord eller snarare citat, som jag kan använda då jag saknar ord:


“Be yourself; everyone else is already taken.” 

― Oscar Wilde


“Don't cry because it's over, smile because it happened.” 

Dr Seuss


“You've gotta dance like there's nobody watching,

Love like you'll never be hurt,
Sing like there's nobody listening, (my favorite line)
And live like it's heaven on earth.” 
William W. Purkey


“Be the change that you wish to see in the world.” 

Mahatma Gandhi


“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” (and neither anyone else)

―  Oscar Wilde, The Happy Prince and Other Stories



Everything (and everyone!) has beauty, but not everyone sees it.

Confucius 



Gravitation is not responsible for people falling in love.

Albrert Einstein


Most folks are as happy as they make up their minds to be.

Abraham Lincoln 


An eye for an eye only ends up making the whole world blind.

Manhatma Gandhi 

när du vet vilka ord du skall använda, tänk efter en gång extra före du säger dem för de kan ändra på allting...

"It´s funny how day by day nothing changes, but when you look back, everything is different."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar