tisdag 12 mars 2013

Kinderägg

Snart är det påsk och på påsken är det tradition att äta påskägg. De vanligaste påskäggen är kinderäggen, min absoluta favorit bland påskäggen. Kinderägget har sitt ursprung i Italien, där det är tradition att ge ett chokladägg fyllt med en hemlig leksak åt barnen vid påsk. År 1976 fick Michele Ferrero den utmärkta idén att man skulle tillverka chokladäggen som vardagsgodis.



Kinderägget består av mjölkchoklad och vitchoklad, mjölkchoklad ovanpå och vitchoklad inuti. Dessutom har ägget en leksak inuti sig. Chokladen är himmelskt god och leksakerna kan vara jätte roliga (även för lite större barn ;) )


Vinterns leksaksserie har varit arktiska djur och Spongebob. Det är alltid lika spännande att öppna sitt ägg och titta inuti det för att se vad du fått den här gången. Och nej jag är inte vrickad jag råkar bara tycka om leksakerna i kinderägg. En liten samling har jag redan hunnit samla trots att mitt intresse är nyfunnet för i vinter.
"I never want to grow up!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar