tisdag 5 mars 2013

Matematik

När man är sjuk och skall ta igen det de andra gjort i skolan, kan man inse olika saker. Antingen att man faktiskt går igenom en hel del i skolan, som inte är så självklart som det verkar. Eller att läraren förklaringar faktiskt hjälper dig, fastän du tror att de inte gör det. Eller att du faktiskt inte kan ett dyft. Att du inte förstår någonting när allt kommer omkring. Det här insåg jag i dag när jag försökte repetera i matematiken.

Vi har matematikförhör på torsdagen och jag försökte repetera uppgifterna från lärarens lista av vilka uppgifter hon tänker plocka till förhöret. Det här resulterade i att jag insåg att jag faktiskt inte kan så mycket som jag trodde. Okej rättare sagt resulterade det i att jag sur, kastade i från mig min matematikbok.

Under de senaste veckorna har jag funderat mycket på vad jag skall göra efter gymnasiet, och jag har inte kommit till en slutsats. Nu har jag i alla fall uteslutit allting som har med matematik att göra. Alla är bra på någonting, men jag är definitivt inte bra på matematik. Jag måste komma på vad jag är bra på, så kanske jag vet vad jag ska satsa på efter studenten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar