måndag 4 februari 2013

Röda byxor

Tänk att en så simpel sak som ett par byxor kan ge dig så mycket självförtroende. Jag var på efter julrea med en av mina bästa vänner Amanda i Stockmann. När vi gick omkring och tittade på prövade på kläder, hittade jag ett exemplar av Vero Modas röda byxor. Jag tyckte byxorna såg skitsnygga ut. Jag tittade nervöst på  byxornas prislapp och fick syn på byxans storlek. Det var min storlek! Jag nästan sprang till provrummen för att testa om byxorna skulle passa och det gjorde de. När jag sedan gick till kassan för att betala byxorna såg jag att de dessutom var på rea. Min dag kunde inte ha blivit bättre!


Röda byxorna i sin storhet!

När jag har på mig byxorna till skolan känner jag mig som den snyggaste i hela skolan (fast fallet inte är så, tyvärr). Fast jag säger det själv så får byxorna min rumpa att se bra ut. Jag tror det är första gången. När jag dessutom har byxorna på mig känns det som om inget kan gå fel.

Man skall inte bry sig om vad andra tycker, om du har något som du tycker att gör dig snygg, ha på det. Det är endast din åsikt som avgör. Man skall inte vara rädd för att se ut som alla andra. Det är det unika som gör dig den du är. Våga visa det!

2 kommentarer: