söndag 24 februari 2013

Allt gott, har ett slut


Efter att ha "vilat" i en vecka, är jag fortfarande inte tillräckligt utvilad för att gå till skolan i morgon. I och för sig är mitt vilande nog ungefär 18 timmar träning men i alla fall. Jag har inte behöva bry mig om läxor, projekt eller skolan i allmänhet. Det har varit otroligt skönt!

Det enda jag har gjort under veckan är att skida, både flata och backe. Okej en del annat har jag nog också hunnit med, som t.ex en visit till Luostos ametist"spa" och en god middag med familjen efteråt.

Summa sumarung, en vecka, nästan 100 km skidning, sol och ett vacker snörikt landskap räcker inte för att få mig avkopplad. Kanske IR:s träningläger till Tjeckien i slutet av mars lyckas få mig utvilad! :P

Lite smakprov från förra veckan:
Fjället jag och mamma tappade bort oss på.
Soligaste dagen spendera jag i slalombacken.
Första dagens skidtur till Finlands djupaste "kuru", Isokuru.
Första vattenfallet jag sett i Finland, dock fruset.
Vacker finsk natur.
Trappan vi måste klättra upp för, för att komma upp ur "kurun".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar