tisdag 5 februari 2013

Love with a big L

Snart är det vändag igen. Den dagen då sådana människor som är i förhållanden får visa sin kärlek lite extra åt varandra och åt hela världen. De människor som däremot inte är i ett förhållande eller har någon speciell i deras liv får förhoppningsfullt gå omkring hela dagen och vänta på att någon skulle komma och göra något romantiskt. Ofta är den här väntan helt i onödan.


För mig är vändagen en ganska jobbig dag eftersom en stor del av mina vänner är i lyckliga förhållanden. Man känner sig liksom lite i vägen, vilket jag tycker är lite fel. Dagen heter ju faktiskt vändag, vilket skulle syfta på vänner. Skulle inte vänner kunna uppmärksamma varandra? Ett annat namn för den 14.2 är alla hjärtans dag. Då borde också alla olyckliga och ensamma hjärtan bli uppmärksammade!?


Den här vändagen kommer jag inte att vara ledsen för att jag inte har någon pojkvän (eller flickvän). Jag tänker vara glad för att jag har många bra vänner som är här för mig oberoende om jag är singel eller i ett förhållande. Dessutom har en av mina bästa vänner Ronja födelsedag den 14.2. Hon fyller 17 år vilket jag tycker är värt att fira. Grattis Ronja redan nu i förväg!

Någon alla hjärtas dag kommer jag säkert att få fira tillsammans med den jag älskar. Tills det kommer att uppskatta den kärlek jag har för mina vänner.


“You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.” 
― Dr. Seuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar