fredag 22 november 2013

Fail


I did it again! Som jag redan tidigare skrivit om här i bloggen, har jag halkat på ett bananskal. Nu kan jag dessutom lägga till att jag har personifierat sagan Hans och Greta. Låt mig förklara. Här om dagen skulle jag springa till familjen Jern, som bor lite på 1 km ifrån oss, för att få skjuts till min träning. Jag tog min ryggsäck och sprang iväg. När jag nästan var framme hördes det en duns bakom mig och jag vände mig om för att titta vad det var. Där på marken låg min lampa (jag skulle nämligen och nattorientera). Min lampa hade alltså ramlat ut ur min ryggsäck, som måste ha öppnat sig. Förbryllad tog jag upp lampan som hade legat under en massa grejer och skulle lägga tillbaka den i väskan då jag märkte att sakerna som varit ovanpå lampan också hade ramlat ut. Därav liknelsen till Hans och Greta, för jag fick springa tillbaka samma väg och plocka upp mina saker som ramlat ut med jämna mellanrum helt som Hans och Greta lämnade efter sig brödsmulor för att hitta vägen hem hade jag då lämnat ett spår av mina kläder. Hur kommer det sig att sådana här saker alltid händer just mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar