tisdag 1 oktober 2013

Bästa sättet att förverkliga sina drömmar är att vakna

Hej jag är tillbaka igen! För att pigga upp din vardag (och min med för den delen) så har jag lite uppdaterat bloggens layout, hoppas du gillar den. För att övergå till lite viktigare saker tänkte jag berätta åt dig lite om drömmar. På natten då du sover och kommer in i den djupaste delen av sömnen, alltså REM sömnen drömmer du. Med hjälp av drömmar processar din hjärna dagens händelser och saker som kanske fastnat i ditt undermedvetna. En av de vanligaste drömmarna är drömmen om att falla, som ofta uppkommer just då man skall somna. Alla muskler rycker till och slappnar sedan av, vilket framkallar känslan av att falla.


Det jag egentligen vill berätta för dig är om drömmar, men inte sådana drömmar du drömmer på natten utan sådana drömmar som du har på dagen. De här drömmarna som jag menar kallas också för mål. Det är alltså frågan om något som du skulle vilja uppnå eller åstadkomma. En av mina största drömmar har varit att vinna FM (finskt mästerskap) i orientering och på lördagen uppnådde jag äntligen min dröm. Jag blev nämligen finsk mästare i nattorientering! För att få dina drömmar att gå i uppfyllelse måste du misslyckas och misslyckas och misslyckas för att till slut lära dig av dina misstag och nå ditt mål...



...men i slut ändan är det nog värt det, trots alla misslyckande!

1 kommentar:

  1. Grattis ännu en gång!!!♥ E superglad fö din skull :)))

    SvaraRadera