måndag 21 oktober 2013

Året 2013

Som vi alla märker med att titta ut ur fönstret håller det här året på att lida mot sitt slut. Vintern med de rekordkalla dagarna och så mycket snö att man knappt hitta ut huset, våren som kom så plötsligt att man knappt hann fatta att den kom, sommaren med sina ändlösa varma och soliga dagar och hösten som var för varm för att kallas höst och plötsligt för kall för att kallas höst.

Varför jag blir så här nostalgiskt nu fastän det bara är oktober är för att ur en orienterartjejs synvinkel är året 2013 nu slut. Förra lördagen var nämligen den sista tävlingen för i år. Man skulle tycka att jag inte skulle borda vara nedstämd över att tävlingssäsongen är slut, utan istället lättad för jag har hållit i gång och inte haft ett enda ledigt veckoslut sen midsommar, men tydligen så kommer jag ändå att sakna orienteringen som nu tar en vinterpaus. Som tur kan jag ännu se fram emot att träffa min underbara orienterarfru om 2 veckor!

För att minnas detta fantastiska år både ur orienteringssynvinkel och ett så att säga "vanlig" synvinkel tänkte jag dela med mig lite bilder från detta gångna år.

Tjeckien Irläger
Sportlov, Pyhä
Sportlov, Pyhä
Zonta modeshow i Raseborg
Bastholmen, stugan
Vår
Sommar

Sommar
Midsommar med min kära bror
Sälen Irläger
Sälen Irläger, mina två underbara orienterar tjejer
O-ringen, Boden
Orienteringsvecka
Kuusamo
Scoutläger, Svartå
Fsom långdistans
Lång Fm, Pikku-Syöte
Mamma påväg till hippie-party
Höst
Natt Fm guld
Vandring i Noux

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar