fredag 8 juni 2012

Friends stay forever

Igår var det en typisk sommardag. På morgonen solade jag lite och njöt av sommaren. På dagen bakade jag en drömtårta (den blev super bra, fast JAG, som int kan baka gjorde den) :D För att bevisa att jag faktist gjorde den så fotade jag hela processen.


Ingredienserna för smeten
Ingredienserna för fyllningen
Först skulle äggen och sockret vispas pösigt.


Sedan skulle de torra ingredienserna i.

Jag rörde ner kakao, potatismjöl och bakpulver.
Sedan hällde jag upp smeten i en plåt och satte den i ungen för 5 min.
Efter att smeten varit i ungen, gjorde jag fyllningen.
Jag vispade smöret, florsockret, vanillinsockret ocg äggulan pösigt.
Sedan skulle man stjälpa upp bottnen på ett sockrat bakplåtspapper.
Drömtårtan i sin stora glans (jag blev väldigt stolt över den!) :D
Int kan jag ju äta upp hela själv så, så klart bjöd ja mina bästa vänner på ett litet smakprov. :)

Jag undrar vad jag riktigt satt i rulltårtan, eftersom den fick de här två att bli lite mer än vanligt tokiga.
Dessutom kronades dagen med Länsirastit i Björnkärr (orienteringsträning), som inte gick så bra, men det är vel därför jag tränar :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar