torsdag 3 april 2014

New me

Hejsan hoppsan! 

Jag har vaknat igen efter vinterns ide och tänker nu krypa ut ur min varma sköna håla och ut i ljuset. Snön har smält och de första tussilagorna tittar redan fram vid vägkanten. För mig är det här tydliga tecken på att det är vår, förutom då de självklara som värme och sol. Våren för alltid mig sig härliga känslor. Man kan tala om vår-yra. Det är kärlek i luften och allt det där, ni förstår vad jag menar om ni har tittat på Bambi. För mig är det ändå inte kärlek i luften utan bara den härliga känslan att kunna gå ut i skogen, utan att behöva pulsa i snö.
På sistone har jag dessutom haft fullt upp med provvecka och veckan innan dess då jag styrde stegen mot Danmark. Att få packa ner orienteringskläderna och framför allt skorna i väskan, för första gången i år, kändes roligt och spännande på samma gång. Att det dessutom skulle bli i Danmark som årets första orienteringstävlingar och träningar skulle löpas gjorde det ännu bättre. Jag har orienterat i många länder men Danmark var faktiskt ett land som jag aldrig hade orienterat i förut. Det som gjorde det extra spännande var att resan var ett AV-läger vilket betyder att orienterare i min ålder från hela landet var med, dessutom kände jag ingen av dem från tidigare för att de alla talade finska.
Fastän tävlingarna inte gick så bra var lägret jätte roligt och jag lärde känna många nya jätte trevliga personer. Förutom att min orienteringsteknik fick en boost fick min finska det också då jag hamnade tala finska hela veckan. Allt finska läsande har ändå gett ett resultat, för de andra märkte inte att jag var finlandssvensk och blev jätte förvånade då de hörde mig tala svenska i telefonen. Bästa komplimangen man kan få! Då jag lider av ont i benen (kanske penikka) har jag inte kunnat springa egentligen alls under hela vintern. Att sen få dra på sig orienteringsskorna och springa i väg i  fin terräng, kändes otroligt! Jag hoppas lägret var en bra inledning på årets säsong, då jag siktar högt och hoppas komma med till junior EM.
Alla ni som ens lite har läst min blogg vet att jag brinner för orientering och idrott. Därför har jag nu bestämt mig för att göra en ny blogg, där jag kommer att fokusera på fitness, idrott, orientering och träning. Så om ni ens är lite intresserade av att röra på er, äta hälsosamt eller något att som har att göra med fitness eller träning eller annars bara vill följa med min träning, kommer den bloggen att vara det rätta stället för dig. Avslöjar inte riktigt ännu vad adressen är men STAY TUNED!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar